تشکیل سازمان دریایی نیروهای مسلح در دستور کار مجلس است

تشکیل سازمان دریایی نیروهای مسلح در دستور کار مجلس است

نقوی‌حسینی با اشاره به تصویب قانون انسداد مرزها در مجلس و اینکه هرسال اعتباراتی برای این قانون تخصیص داده می‌شود افزود: این بودجه به دلیل طول زیاد مرزها و ایجاد ناامنی از خاک کشورهای همسایه اندک است و باید بودجه بیشتر و امکانات بهتر به این امر اختصاص یابد تا شاهد امنیت بیشتر و حداقل خسارت در مرزها باشیم. کشورهای همسایه مرکز تولید موادمخدر هستند که در این بین متأسفانه فقط جمهوری اسلامی هزینه‌های این مبارزه را می‌پردازد.

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی در ارتباط با زمزمه‌های تأسیس سازمان دریایی نیروهای مسلح و چرایی تشکیل آن، گفت: توانمندی نیروهای دریایی با توجه به گستردگی مرزهای آبی در کشور از اولویت‌های دکترین دفاعی کشور است و باید در این زمینه اقدامات لازم و کافی برای دفاع دریایی صورت بگیرد، از جمله ساخت و تولید ناوها و زیردریایی‌ها و بهره‌برداری از موشک‌ها و موشک اندازهای دریایی و هرآنچه که مورد نیاز دفاع دریایی در کشور است.

وی تاکید کرد: لازمه پیشرفت و خودکفایی در تمام بخش‌های مورد نیاز صنعت دفاع دریایی کشور، تشکیل سازمانی متشکل از نخبگان و فعالان عرصه صنعت نظامی در جهت رفع نیازهای نیروهای دریایی است.

حسینی ادامه داد: لایحه تشکیل سازمان دریایی نیروهای مسلح در گذشته به مجلس ارائه و در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی شد و در حال حاضر در دستور کار مجلس است و در هفته‌های آتی نوبت به بررسی این لایحه خواهد رسید.

سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به شرح وظایف و قوانین پیش‌بینی شده برای سازمان دریایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: سازمان دریایی نیروهای مسلح به مانند سازمان صنایع دفاعی کشور وظیفه پژوهش و تولید و بومی‌سازی نیازهای دفاعی کشور در حوزه دفاع دریایی را خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ دو شنبه 9 تير 1397 ] [ 19:17 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید