آسمان امنِ کشور با فانتوم‌های نیروی هوایی ارتش

آسمان امنِ کشور با فانتوم‌های نیروی هوایی ارتش

جنگنده شکاری بمب افکن اف-۴ مشهور به فانتوم نوعی از هواپیماهای جنگنده بمب‌افکن دو سرنشینه و دو موتوره مافوق صوت و دوربرد هستند که توانایی عملیات در همه شرایط آب‌وهوایی را دارند. از فانتوم به عنوان یکی از بهترین جنگنده‌های سده بیستم میلادی نام برده می‌شود.

مسئولان نیروی هوایی ارتش پیش از انقلاب هم به علت قابلیت‌های ذکرشده نسبت به سفارش و خرید این جنگنده اقدام کردند. البته تعداد دقیق فانتوم‌های تحویل شده به ایران از سوی آمریکا دقیقاً مشخص نیست. اما براساس یکی از برآوردها، نیروی هوایی ایران ۲۲۵ فروند فانتوم سفارش داد که شامل F-۴D، F-۴E، RF-۴E هستند که به ایران تحویل داده شده‌ است. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تعداد خرید این جنگنده رتبه دوم را در جهان دارد. این جنگنده در دوران دفاع مقدس هم یکی از پرافتخارترین جنگنده‌های کشورمان بود که شهید دوران، شهید یاسینی از مشهورترین خلبانان آن هستند که هر کدام به ترتیب سه و یک شکار موفق را در دوران دفاع مقدس ثبت کرده‌اند.

1

این زحمات تنها نشان‌دهنده گوشه‌ای از فعالیت‌های شبانه روزی متخصصان فنی و مهندسی ارتش به خصوص نیروی هوایی است که ما در اینجا بخشی از آن را برای شما شرح دادیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ شنبه 9 مهر 1398 ] [ 2:19 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید