ایران به جای تهدید از فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری اینک مجاور ما است

ایران به جای تهدید از فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری اینک مجاور ما است

به نوشته وبگاه «آلگماینر» کوپرواسر در تحلیلی که در یک اندیشکده اسرائیلی منتشر شده، آورده است که تل آویو با پنج تهدید مجزای ایران در سوریه مواجه بوده است. وی گفت هرچند اسرائیل موفق شده دو مورد این تهدیدات را رفع کند، اما سه تهدید دیگر همچنان پابرجاست.

این مقام اطلاعاتی سابق رژیم اسرائیل ادامه داد: «ایران می‌خواهد سوریه را به پایگاه نظامی خود مبدل کند. به این ترتیب به جای تهدید اسرائیل از فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری، نیروهای ایران می‌توانند در خطوط مرزی کنار اسرائیل باشند. دوم اینکه ایران به عنوان نیروی مسلط در سوریه به شدت اعراب سنی به ویژه اردن را تضعیف می‌کند.»

کوپرواسر در بخش دیگر  مدعی شد که مسئله به شدت نگران کننده‌تر این است که ایران می‌تواند از خاک سوریه تحقیقات خود درباره «ساخت سلاح اتمی» را ادامه دهد.

کوپرواسر نوشت: «آژانس بین المللی اتمی می‌تواند فعالیت‌های هسته‌ای را در ایران بر اساس برجام نظارت کند، اما هیچ اختیاری برای نظارت بر فعالیت‌های ایران در خارج یا نظارت بر عملکرد دانشمندان این کشور ندارد. ایران می‌تواند از این نقاط ضعف بهره برده و در سوریه امور تحقیق و توسعه مواد مرتبط با سلاح هسته‌ای را اجرا کند.»

کوپرواسر در حالی‌که در مورد چشم انداز دولت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه برای تحت فشار  گذاشتن ایران نسبت به حضور در سوریه موضع بدبینانه‌‌ای دارد، می‌نویسد : «روسیه، ایران را به عنوان محافظ غیر قابل جایگزین بشار اسد تلقی می‌کند. حضور مداوم ایران در سوریه در خدمت منافع راهبردی مسکو است».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ سه شنبه 10 مرداد 1396 ] [ 19:18 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید