آسمان ایران امن ترین منطقه هوایی جنوب غرب آسیا است

آسمان ایران امن ترین منطقه هوایی جنوب غرب آسیا است

این مقام نظامی تصریح کرد : قرارگاه پدافند هوایی چه در دوران جنگ و چه در دوران صلح وظایف خود را به طور مستمر و شبانه روزی انجام می دهد و در تحقق امنیت ملی سهیم است.

سرهنگ یوسفی خوش قلب انهدام ۱۳۵فروند هواپیمای جنگی عراق در عملیات والفجر هشت و انهدام بیش از ۶۰۰ فروند هواپیمای دشمن در هشت سال دفاع مقدس و همراهی (اسکورت) موفق سه هزار شناور و نفتکش را بخش کوچکی از اقدامات پدافند هوایی در دوران جنگ دانست.

وی همچنین نشاندن هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی در بندرعباس ، نشاندن هواپیمای حامل نظامیان آمریکایی با عنوان جعلی ایساف در بندرعباس (شهریور ۹۳) و انهدام تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین غیرمجاز و متجاوز را بخشی از عملکرد پدافند جنوب شرق در سال های اخیر اعلام کرد.

وی تصریح کرد:قرارگاه پدافند هوایی از نظر تجهیزات و امکانات در سطح کشورهای طراز اول جهان است و در تامین بیشتر سامانه ها و تجهیزات دفاعی مورد نیاز، به خودکفایی رسیده است.

دهم شهریور ۸۷ با تدبیر و دستور فرمانده کل قوا ، قرارگاه پدافند هوایی ایجاد شد و به طور مستقل وظیفه تامین امنیت هوایی کشور را برعهده گرفت که به نام روز پدافند هوایی نامیده شد.

حریم پدافند هوایی ایران به ۹منطقه تقسیم شده که بزرگترین منطقه ، به نام پدافند منطقه جنوب شرق (شهدای خلیج فارس) به مرکزیت بندرعباس است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ یک شنبه 3 شهريور 1396 ] [ 22:30 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید