وزیر ارتباطات: نبوغ دانشمندان ایرانی در ساخت ماهواره های سنجشی بی‌نظیر است

وزیر ارتباطات: نبوغ دانشمندان ایرانی در ساخت ماهواره های سنجشی بی‌نظیر است

هر ساله در طول این هفته،  تمام فعالیت‌‌ها و رویدادهای صورت گرفته در جهان پیرامون شعار از پیش تعیین شده، ارائه می‌شود. شعار امسال انجمن فضا "کشف جهان‌های تازه در فضا " اعلام شده است.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در پست اینستاگرام خود با اشاره به این رخداد جهانی، از دو زیر مجموعه مهم این حوزه با نام‌های سازمان فضائی ایران و پژوهشگاه فضایی نام برد که هر دو زیر نظر وزارت ارتباطات هستند و همچنین از مراحل ساخت دو ماهواره پر کاربرد در داخل کشور خبر داد.

آذری جهرمی در اینستاگرام خود نوشت: " این هفته، هفته جهانی فضا نام گرفته است. ماموریتهای کشور در حوزه استفاده صلح آمیز و غیردفاعی از دانش فضائی برعهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. دو مجموعه سازمان فضائی ایران و پژوهشگاه فضایی متولی این مأموریتها در وزارت ارتباطات هستند. امروز از آخرین مراحل ساخت ماهواره های ناهید دو و امیرکبیر و هم چنین ظفر بازدیدی داشتم. نبوغ دانشمندان ایرانی با وجود عدم جلب همکاریهای بین المللی در ساخت ماهواره های سنجشی -که کاربرد بیشماری در هواشناسی، مدیریت بلایای طبیعی، دیریت منابع آب کشور و دیگر حوزه ها دارد- بی نظیر است. بایستی بتوانیم این دانش را در عرصه های جاری نیازهای کشور بکار بگیریم و از شکل پژوهشی صرف خارج کنیم".

گفتنی است؛ در کشور ما سازمان فضایی ایران در سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد.

 

پست اینستاگرامی آذری جهرمی

 

انتهای پیام/

آذری جهرمی از ساخت دو ماهواره مهم فضایی خبر داد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ سه شنبه 11 مهر 1396 ] [ 23:7 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید