محمد بن سلمان: عربستان را به اسلام میانه‌رو باز می‌گردانم!

محمد بن سلمان: عربستان را به اسلام میانه‌رو باز می‌گردانم!

او در این مصاحبه همچنین خواستار حمایت جامعه بین‌المللی از تبدیل شدن عربستان به یک جامعه باز شد تا به گفته او، سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری در این کشور ترغیب شوند.

ولیعهد عربستان سعودی همچنین با بیان اینکه کشورش طی سی سال گذشته روندی «عادی» را طی نکرده است، مدعی شد دکترین‌های سخت‌گیرانه و انعطاف‌ناپذیری که در داخل در واکنش به انقلاب اسلامی ایران بر این کشور (عربستان) حاکم شد، باعث شد که عربستان به سمت محافظه‌کاری حرکت کند.

او در این مصاحبه گفت مقامات مختلف سعودی در طول 30 سال گذشته نمی‌دانستند چگونه باید با آن (انقلاب اسلامی ایران) مقابله کنند و به همین دلیل عربستان را به سمت افراطی‌گری سوق دادند.

گفتنی است عربستان سعودی از سال گذشته به منظور جبران کسری بودجه شدید خود که به دلیل کاهش بهای نفت با آن مواجه شده است، اصلاحاتی را به منظور جذب سرمایه‌گذاری خارجی و فرار از ورشکستگی اقتصادی در دستور کار قرار داده است که مغایر با هنجارهای حاکم بر جامعه سعودی و حتی قوانین اولیه اسلام است.

مقامات سعودی در این راستا اخیرا ایجاد یک شهر گردشگری را نیز در دستور کار قرار داده‌اند که به گفته خودشان، اجباری در پایبندی به شرعیات در آن وجود ندارد.

مصاحبه محمد بن سلمان با گاردین


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ چهار شنبه 3 آبان 1396 ] [ 23:48 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید