به حلال اکتفا کنیم؛ تصویرنوشته‌ای زیبا و پندآموز از آیت‌الله بهجت

به حلال اکتفا کنیم؛ تصویرنوشته‌ای زیبا و پندآموز از آیت‌الله بهجت

آیت الله عظمی بهجت فرمودند: در کارهایمان بین حلال و حرام فرق بگذاریم.

مسئله حلال و حرام یکی از موضوعات بسیار بنیادین در اسلام است. پیامبر گرامی ما حضرت محمد (ص) و همه معصومین (ع) در مورد این موضوع سخنی فرموده‌اند و امروزه ما به احادیث این بزرگواران دسترسی داریم.

امام جعفرصادق (عليه‌السلام) درباره حلال خداوند می‌فرمایند : " مَن باتَ كالّاً مِن طَلَبِ الحَلالِ باتَ مَغفوراً لَهُ. " : کسي که به دنبال روزي حلال، روز خود را خسته و درمانده سپري کرده، (بداند كه) شب خود را (نيز) با گناهان آمرزيده سپري خواهد نمود.

همچنین این امام بزرگوار در جایی دیگر در رابطه با حرام می‌فرمایند : " كَسْبُ الحَرامِ يَبينُ في ‌الذُّرِّيَّةِ. " : درآمد حرام و نامشروع، اثر آن در نسل و اولاد ظاهر مي‌شود.

گفتنی است؛ آنطور که از بررسی متون دینی ما برمی‌آید حلال و حرام صرفا به موارد مادی و مالی محدود نمی‌شوند؛ و هر آنچه که معصیت خدا را به همراه داشته باشد در آیات و روایات حرام اطلاق شده است.

همچنین استاد بزرگ آیت‌الله عظمی بهجت ، که از عرفای نامدار و از مراجع تقلید سرشناس شیعه بودند؛ سخنی بسیار زیبا و پندآموز درباره مسئله حلال و حرام دارند که در ادامه تصویرنوشته این سخن حکمت آموز را مشاهده می‌کنید :

انتهای پیام/



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ جمعه 13 بهمن 1396 ] [ 18:7 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید