کمک ایران در مبارزه با تروریسم تعیین کننده و حیاتی بود

کمک ایران در مبارزه با تروریسم تعیین کننده و حیاتی بود

مسعود حیدر حضور مستشاران ایرانی و کمکهای ایران برای جلوگیری از پیشرویهای داعش که می رفت تمام عراق را اشغال کند حیاتی و تعیین کننده دانست و گفت این کمکهای ایران بود که پیشروی تروریستها را در عراق متوقف کرد.
این نماینده کرد پارلمان عراق در ادامه اظهار داشت: کمک ایران به عراقیها و در میان آنها به کردها برای مبارزه با تروریسم بخشی از حضور و حمایت ایران از مردم عراق در طول سالهای اخیر بوده است و اکنون ما خواهان توسعه این روابط برای دوران پسا داعش نیز هستیم .
مسعود حیدر اعلام کرد اگرچه با کمک ایران و سایر کشورهای دوست عراق داعش از بین برده شد اما واقعیت این است که جامعه عراق هنوز گرفتار بحران تفکر داعشیسم و تروریسم می باشد و در این زمینه نیز می خواهیم برادران ایرانی در کنار مردم عراق و از جمله کردهای عراق باقی بمانند.
وی با اشاره به اینکه در دوران پسا داعش برای مبارزه با تفکر داعش و تروریسم نیازمند ثبات سیاسی هستیم گفت: در حال حاضر نیز به اعتقاد من زبان دیپلماتیک ایران می تواند عراقیها را برای پایان دادن به اختلافاتشان در کنار همدیگر قرار دهد به نحوی که زمینه ساز ثبات سیاسی در عراق شود.
نماینده پارلمان عراق اضافه نمود: نفوذ جمهوری اسلامی ایران در عراق می طلبد که ما بخواهیم این کشور همسایه مشوق طرف های عراقی برای وحدت داخلی در دوران پسا داعش باشد چون اگر این وحدت و اجماع وجود نداشته باشد می تواند زمینه ساز داعشی دیگر درعراق باشد.
وی تصریح کرد که سیاست دولت عراق بر ایجاد منافع مشترک برای همه مردم عراق و کشورهای همسایه و دوست عراق متمرکز است تا بار دیگر شاهد بحرانی چون بحران تروریسم در عراق نباشیم.
مسعود حیدر اضافه کرد ما با کمک دوستان خود چون ایران دوران مبارزه با تروریسم را پشت سر گذاشتیم اما هنوز نیازمند کمکهای سیاسی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حفظ وحدت نظر هم سنگران دیروز می باشیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[ شنبه 16 اسفند 1396 ] [ 20:56 ] [ یاشار ]
[ ]

دانلود آهنگ جدید